در طول مکالمه این نکتهها را رعایت کنید:
۱. اگر مشتری مبهم صحبت میکند، سؤالهای بیشتری بپرسید تا مطمئن شوید مشکل او را فهمیدهاید و ناراحتی پیش نیاید
۲. در طول مکالمه بگویید در چه مرحلهای هستید و چقدر در فرایند حل مشکل یا پاسخ به مشتری پیش رفتهاید
۳. اگر چیزی را نمیدانید، اقرار کنید و در صورتی که شخصی دیگر میتواند کمک کند، مکالمه را به او منتقل کنید
برای ثبت سفارش ارسال پیامک تبلیغاتی بصورت رایگان در سامانه پیامکی لیمو اس ام اس ثبت نام کنید.
۴. اگر نیاز است مشتری صبر کند، به او اطلاع دهید و بپرسید مایل است صبر کند یا نه! اگر مایل نبود، به او حتماً بگویید خودتان دوباره تماس میگیرید و در صورت امکان، زمان آن را اعلام کنید
۵. اگر بهجای توضیح با کلام، میتوانید بهنحوی به مشتری نشان دهید که باید چه کند، این کار را انجام دهید؛ مثلاً چند اسکرینشات از مراحل یا ویدئویی آموزشی که از قبل تهیه کردهاید، بفرستید
۶. شما نمایندۀ سازمان خود هستید؛ پس اگر اشتباهی صورت گرفته، معذرتخواهی کنید و مسئله را شخصی نگیرید
۷. اگر به عذرخواهی نیاز است، آن را با توجیههای مختلف، به تعویق نیندازید؛ خیلی زود عذرخواهی و مشکل را حل یا جبران کنید
برای ثبت سفارش ارسال پیامک تبلیغاتی بصورت رایگان در سامانه پیامکی لیمو اس ام اس کنید.
۸. صداقت همیشه بهترین سیاست است. یک «نه» مستقیم و ناامیدکردن مشتری بهتر از این است که بگویید «بگذارید با تیم فروش صحبت کنم و ببینم چی میشه»؛ آن هم در حالی که میدانید گزینۀ دیگری وجود ندارد! بهجای آن راهکار و پیشنهاد جایگزین روی میز بگذارید ?
۹. تنها جایی که هرگز نباید لحن مشتری را وام بگیرید، وقتی است که او عصبانی است و لحن بدی دارد؛ موضوع را شخصی نکنید و با احترام و حوصله، گفتوگو را بهسمت درست هدایت کنید
۱۰. اگر مجبورید به مشتری «نه» بگویید و خبری از راهکار جایگزین هم نیست، از تکنیک «ساندویچ» استفاده کنید
سامانه پیامکی رایگان لیمو اس ام اس می تواند با استفاده از امکانات ویژه خود شما را در این کار همکاری نماید ، مشاوران ما در کنار شما خواهند بود
موضوعات مرتبط:
برچسبها: